diumenge, 27 d’abril del 2008

L'escola que vull per al 2018

 
L'ESCOLA QUE VULL PER AL 2018



A mi m'agradaria que l'escola del 2018 fos una escola adaptada a la societat del moment vull dir que donés resposta a les necessitats reals dels alumnes del 2018 perquè, de vegades sense voler, a l'escola sempre anem una mica per darrera de la societat.


També m'agradaria que fos una escola que ajudés a acabar amb les desigualtats socials i que fos realment una eina que formés uns alumnes (especialment els més desfavorits socialment) per encarar la societat amb igualtat d'oportunitats.


M'agradaria que tots fóssim capaços de respectar-nos en les diferències (tant mestres com alumnes) encara que no compartíssim les mateixes idees.


M'agradaria que fóssim capaços de treballar en equip i de corregir-nos mútuament amb la intenció de millorar sempre.


M'agradaria que les noves tecnologies haguessin conquerit les aules amb la normalitat d'haver-se adaptat als temps que vivim.


M'agradaria que l'escola fos molt més flexible per adaptar-se a les necessitats de cada alumne (no en teoria sinó de veritat.


M'agradaria que les administracions veiessin la necessitat d'invertir en educació: escoles, mestres, tecnologia, formació... en lloc d'invertir en fer-se propaganda i en tantes coses inútils.


M'agradarien tantes coses......


Jo no sé com serà l'escola del 2018 i, segurament, aquests somnis que ara escric podrien ser realitat ara mateix però, mentre intentem que siguin realitat, gràcies per haver-nos fet somiar, gràcies per haver-nos fet pensar en l'escola que volem.


Marisa Cabellos